maandag 3 april 2017

Dinsdag 04-04-2017

Zo de eerste dag van de week ook weer gehad. Een dag die moeizaam begon. Ik voelde me vrij moe soms zelfs misselijk. Kan allemaal te maken hebben gehad met het voetbalweekend. Niet dat alle wedstrijden slecht verliepen in tegendeel, maar spanning kan ook veel doen. 

Gisteren was het wachten op de lens van me camera. Die kwam redelijk vroeg in de middag dus ging ik gelijk op pad. Met me scoot naar het Reigersbos toe. Stond ik daar weer netjes geparkeerd op mijn vertrouwde plekje. Gisteren leekt het net of de vogels last hadden van Blackienes. Blackienes is als de camera in de buurt is gaan we een andere kant op kijken en lopen/vliegen we weg! Ik moet nu nog van lens wisselen want als ik een close up wil maken is het handiger om mijn 18-55 mm lens te gebruiken. Ik zag een mini kikkertje dus ik van lens gewisseld en op me knieĆ«n en wat denk je.....ja hoor de ganzen vliegen weg. Net of dat ze wisten: "o hij heeft de verkeerde lens dus we kunnen nu!" Een paar momenten hadden ze me niet door en heb ik alsnog een foto kunnen maken. De Reigers zijn nu weer wat meer aan de rechterkant van het "bos" gaan zitten. De nesten zullen nu klaar zijn want er is minder beweging vanuit die hoek. Er kwamen wel een paar voorbij, maar minder spectaculair dan voorgaande keren. Wel een Roodborstje nog op de terugweg kunnen fotograferen. Ik had de camera al in me tas gedaan, maar daar haal ik hem nog met alle plezier er uit. En hij/zij bleef erg mooi zitten dus hartelijk dank Roodborstje! Moest wel uitvergroten via me camera want anders zou je hem/haar niet zien zitten. 

Het is met zoveel dingen jammer dat ik 1992 niet over kan doen. Dan werkte ik nog op de Coolsingel, was ik net getrouwd en gezond. En als het deze tijd dan zou zijn zou ik met mijn camera door heel het land heen gaan. Dan kom ik ook nog is andere vogels tegen, ander landschap. En ik zou op "jonge" leeftijd veganist worden. En daarom als je jong ben denk niet dat komt allemaal later wel, of ga niet leven met de instelling dat de wereld je niet interesseert. Zo heb ik ongeveer wel geleefd. Vroeger als je een foto maakte was het leuk. Kon je het aan familie en vrienden laten zien. Dat was dan het Facebook uit de jaren 80 uit de vorige eeuw. O wat klink ik oud nu. Tegenwoordig maak je een foto en kan het overal online zetten. Ik blijf dat geweldig vinden. Ik doe het ten eerste voor mezelf, maar als andere het dan ook nog is waarderen is het dubbel zoveel plezier. Maar goed dus even weer zo'n baal moment dat ik aan vroeger denk. En ja dat moet ik niet doen maar waarom denken jullie dat ik een geheugen in me hoofd heb zitten. Die kan ik niet even uitschakelen. 

Over naar vandaag. Het wordt redelijk weer dus misschien ga ik wel een rondje wandelen. Ik wou nog het 1 en ander tikken maar dan wordt de blog weer vrij lang. En wat ik nu wou tikken kan ook morgen. Dus dan verwerk ik het in de blog van morgen.

Voor nu een fijne dinsdag en hopelijk zie ik jullie morgen weer!



2 opmerkingen:

  1. wel weer positief toch en de foto s waren mooi gister niks mis mee ik hoop voor je dat het weer wat goed is vandaag xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze zie ik nu pas. En ja gisteren was het goed weer :-) Een fijne woensdag :-) xxx

      Verwijderen