zondag 2 april 2017

Maandag 03=04-2017

De dag na Ajax - Feyenoord 2-1 en ik zeg er niks over.

Heb ik er nog last van gehad? Ja 's-avonds begon ik het wel te merken. Ik had na de wedstrijd Twitter uit moeten gooien en klaar. Nee ik moet dan toch me frustratie kwijt met als gevolg dat er een neus reageert waardoor mijn bloeddruk stijgt. Ik ga dan met me stomme kop reageren en ja dat is niet bevordelijk voor me gezondheid. Dus les voor de volgende keer, gooi Twitter uit en ga ontspannen. 

Ik had eerst een heel verhaal getikt over de wedstrijd maar ik vind het het niet waard. 

's-Ochtends ben ik een rondje gaan wandelen. Heb ik mooie foto's kunnen maken. Vooral toen ik over de dijk was kreeg ik een verrassing. Er stond een Reiger links van het looppad. Dat was een meter of 10 van me vandaan. Ik ben nog iets dichterbij gaan staan en hij/zij bleef gewoon zitten. Als je zo dichtbij bent willen ze nog wel is wegvliegen. Ik heb geen flinke zoom op me camera zitten maar dat maak niet uit. Ik kan namelijk als ik de foto gemaakt heb de Reiger selecteren en uitvergroten op de camera. Dit gaat zonder kwaliteitsverlies. Dus een tijdelijk oplossing. Dit kan straks wel erg mooi worden met vogels die voorbij komen. Hoef ik niet meer heel erg in te zoomen en kan ik later dichterbij halen. 

Buiten begint alles weer een kleurtje krijgen. Dit samen met het mooie weer van gisteren was geweldig. Het blijft een raar iets maar het weer kan zeker wat met je doen. En zo had ik van de ochtend een prima gevoel over gehouden. Voor wie de foto's nog niet gezien heeft, ze staan op mijn Facebook pagina. 

's-Avonds naar Lubach gekeken. Helaas de laatste van dit seizoen. Is geweldig dat programma. Ik kijk naar de show en daar achteraan heb je medewerkster Martine die achter de schermen heeft gefilmd. Dat is via YouTube. Arjen rijdt altijd samen met haar naar de voorbereidingen. Ze zijn heel de week bezig om er een programma van te maken. Best een gezellig team. Vroeger keek je een programma en vroeg je je wel eens af hoe een gastheer of dame voor en na de show zou zijn. Want ja een show dat is een gespeeld iets natuurlijk. In deze tijd van YouTube kan dat allemaal. En leuk dat zo'n programma dat dan ook doet. Martine gaat door met haar vlogs maar een paar maanden zonder Lubach. Afkicken dus!

Wat ik nu is moet leren is me niet meer druk te maken over simpele dingen. Voetballen is niet meer dan een spelletje, is dus niet druk maken. Komt een bestelling een dag later, niet druk maken. Staat Blacky heel de tijd al spinnend naar me te kijken terwijl ik deze blog lig te tikken, niet druk maken. Nou ja dat laatste is lief! Maar goed jullie begrijpen het wel. Andere dingen kan en moet ik me wel druk over maken. Maar ook daarin moet ik wat gas terug nemen. Ik plaats nog wel is het 1 en ander over het veganisme. Dat is prima maar daarna dan ook gelijk loslaten. Een voorbeeld. Laatst de beelden van het slachthuis in Tielt. Varkens die mishandelt werden voordat ze geslacht zouden worden. Nou geslacht worden is bij mij al not done, maar als ze dan ook nog is mishandelt worden krijg je mij gek. Dus ik plaats dat op Facebook en verwijs dan logischerwijs naar het Veganisme. En daarna moet ik dan doorgaan met andere dingen. Is in dit geval wel lastig om los te laten want uren erna hoorde ik het varken nog krijsen in me hoofd. Maar goed het dier heeft enorm geleden en is daarna vermoord. Dus dat het een paar uur in me hoofd blijft zitten stelt niks voor. 

Ik blijf me inzetten voor de diertjes want die verdienen het niet om vermoord te worden om vervolgens op iemands bord te belanden. Dat is iets vanuit de Middeleeuwen. We zitten in een moderne tijd maar we gedragen ons er niet naar. Zullen we de slavernij dan ook maar weer invoeren. Was vroeger ook normaal dus waarom niet. Of zet de vrouw maar weer in de keuken want daar hoort ze thuis. Tja als we dan toch in het verleden blijven hangen. Nee dit kan allemaal niet omdat we met onze tijd zijn meegegaan. Maar als het om iets simpels gaat als dierlijke producten te laten staan kunnen we dat niet. Nou ja de meeste mensen niet. Juist het meest simpele wat er is. En het gaat niet alleen om de dieren maar ook om het milieu. Ja de toekomst van onze kinderen en kleinkinderen. Vooral de laatste groep. We hebben zogenaamd het goed voor met onze kinderen en kleinkinderen. Blijf vooral dierlijke producten eten wat de grootste milieuvervuilers zijn. Op die manier geef je dus bewust of onbewust niks om dieren en ook niks om je kinderen en kleinkinderen. Dit klinkt hard maar het zijn dan ook de harde feiten! De meeste mensen hebben er geen zin in om er wat aan te doen. Tot het straks te laat is en we ons gaan afvragen hoe het allemaal had kunnen gebeuren. Konden we de tijd maar terugdraaien. En daarom blijven de veganisten maar zeiken dat we moeten stoppen met het gebruik van dierlijke producten. Is voor iedereen beter. Nou ja behalve voor de vlees en zuivelindustrie. Wat mensen dan zielig vinden. Terwijl juist daar niks zieligs aan is. Dieren mishandelen en vermoorden das pas zielig. 

Goh nu is me blog anders geworden dan ik verwacht had. Ik hoop dat mijn blog lezers er bewust van zijn waar ze mee bezig zijn en er wat aan gaan doen. Duidelijker kan ik niet wezen. Wil je alles vernielen ga dan vooral lekker door zo. Ben je toch wel sociaal en heb je het goed voor met de medemens en dieren doe er dan wat aan. 

Weer een lange blog. Morgen zal ik proberen het wat korter te houden. 

Voor nu een fijne maandag en hopelijk zie ik jullie morgen weer!





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen