zondag 9 april 2017

Maandag 10-04-2017

Gisteren was een dag van uiterste. De dag begon uiterst verrassend. Max Verstappen die als 16de begon in China is uiteindelijk 3de geworden. Na de eerste ronde lag hij al 9de en uiteindelijk op het podium terecht gekomen. Was aan het einde nog spannend. Hij was in een gevecht met zijn teamgenoot Ricciardo. Persoonlijk vind ik dat als je aan het einde van de race bent dat je niet meer met elkaar moet gaan racen. Voor hetzelfde geldt raak je elkaar en vlieg je beide van de baan. Dan zit je ineens zonder punten. Beter relax als 3 en 4 de finish over. 

Daarna volgde de Marathon. Ja dat ging aan 1 stuk door. 10 Uur was de formule 1 afgelopen en toen begon de Marathon. Op zich niet eens zulke slechte tijden. Zeker gezien het weer. Alleen ging het om een tijd onder de 2.06. En wat werd het, 2.06.04. Dus je loopt als gek 42 km en 195 meter en dan kom je 5 seconde te kort. Maar goed het Rotterdam Marathon record van Marti ten Kate in 1989 werd verbroken. Dus dat was wel een mooi iets. Het weer was geweldig. Het is alleen weer bizar dat het zo'n beetje heel de week goed loop weer is, dan heb je 1 dag dat het te warm is, en een dag later is het weer prima loopweer. Echt niet te geloven! Maar op zich was het wel een geslaagde marathon. Het ging wel een beetje langs me heen. 

Daarna naar buiten geweest. Dat was om 12.30u. Normaal gesproken ga ik vrij vroeg naar buiten. Waarom?, omdat mensen massaaal naar buiten gaan als het mooi weer is. Dat is toch niet vreemd? Nee zeker niet maar echt heel veel mensen denken dan dat ze met de Tour de France mee doen. Je kan dus niet ontspannen een scoot tochtje gaan maken zonder dat er wielrenners met achterlijke snelheden voorbij komen. Je moet altijd opletten als ze van achteren komen of van voren er niemand aan komt. Dat zouden ze zelf moeten doen maar ze rijden echt met een waas voor hun ogen. Niet allemaal maar wel veel. Moet je voor de gein is expres in de weg gaan rijden. Dan krijg je doods verwensingen naar je hoofd geslingerd. Ja en de dieren waren er wel maar niet echt in de buurt. Geen overvliegende vogels, geen Reigers, weinig in het water. Dus alles bij elkaar was het scootritje niet geslaagd. Volgende keer maar weer vroeg gaan. Dan vermaak ik me het meest. 

Tja en toen kwam Feyenoord. Het was te verwachten maar dat het weer zo ernstig was, nee. Ik had mijn hoop gevestigd op dat ze nu wel is geleerd zouden hebben van het verleden. Plus dat ze nu wel heel erg dicht bij het kampioenschap zitten. Maar nee binnen een paar minuten stond het alweer 1-0. En ze kwamen zelfs 2-0 achter. Uiteindelijk hebben ze er 2-2 van gemaakt en hadden ze zelfs de 2-3 verdient tegen het laf spelend pec Zwolle. Maar goed meer dan een punt kregen ze niet. In 020 waren ze door het dolle heen. Ik zou niet weten waarom want ze staan nog steeds 2de. Weliswaar met nu 1 punt achterstand, maar Feyenoord heeft nog steeds alles in eigen hand. Plus dat Ajax nog naar PSV moet. En ze krijgen Heerenveen nog thuis. Alhoewel die laatste verwacht ik niet echt dat ze er problemen mee krijgen. Waar mijn hoop op gevestigd is, is dat ze nu nog maar 1 wedstrijd op kunstgras krijgen. En dat is tegen Excelsior, wat dan weer een thuiswedstrijd is. Feyenoordsupporters hebben seizoenskaarten gekocht alleen maar om die ene wedstrijd te kunnen meemaken. Mijn gevoel zegt dat Ajax het gaat worden. Dat zou extra zuur zijn omdat Feyenoord het helemaal in eigen handen heeft gehad. Plus dat Ajax in de afgelopen 5 seizoenen 4 keer kampioen is geworden en Feyenoord 0. Dus alleen daarom zou je het Feyenoord al gunnen. En ik omdat ik supporter ben dus logisch dat ik dan wil dat Feyenoord het zal worden. Nog 4 slopende wedstrijden en dan weten we het. Of misschien al eerder.

Voor nu een fijne maandag en hopelijk zie ik jullie morgen weer!



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen