zondag 16 april 2017

Maandag 17-04-2017

Joepie weer eens stap dichter bij de Coolsingel. Ja gisteren echt heel erg weinig gedaan en dan sprong de wedstrijd Feyenoord - Utrecht er wel uit. De gehele wedstrijd gekeken en genoten. 2 Wereldgoals en een dik verdiende overwinning. Nu komen Vitesse uit, Excelsior "uit" en Heracles thuis. Excelsior is wel uit maar er zitten dan meer Feyenoord supporters. Die hebben massaal een halve seizoenskaart gekocht. Nou ja massaal er kunnen maar iets van 4.900 toeschouwers op Woudenstein. Maar goed eerst die lastige uitwedstrijd tegen Vitesse en dan 2 weken rust. De bekerfinale zit tussen Vitesse uit en Excelsior uit. 

De rest van de dag op internet doorgebracht. De wedstrijd was ook op internt. Het ging vooral over hoe walgelijk Pasen eigenlijk is. En natuurlijk heb ik het dan weer over hoe de mens alleen maar denkt om dieren op hun bord te krijgen om "gezellig" te fonduen, gourmetten of wat voor vorm van crematie dan ook. Het is hersenloos "feestvieren". Ik heb de meest lekkere vegan gerechten intussen voorbij zien komen. Dat zijn gerechten die ook nog is gezond zijn. Mja gezond eten dat moeten we niet willen. En zonder vlees al helemaal niet. De afkeer tegen vleesetend Nederland neemt alleen maar meer toe bij mij. Vooral omdat het niet nodig is. Dat maakt me woest, logisch. Het gevecht zal tot het einde van me leven doorgaan. Voor mij via social media. Met de hoop dat ook de dieren uiteindelijk een mooi leven kunnen krijgen zonder dat ze vermoord worden. Vroegtijdig een leven beĆ«indigen = moord. Dat het voedsel voor de mens is is allang geen reden meer om een dier te doden. Daar kon je in de Middeleeuwen nog wel mee wegkomen maar nu niet meer. 

Vandaag ga ik waarschijnlijk naar Albert Heijn hier in het centrum van Hoogvliet op de Binnenban. Ik heb gisteren op Facebook gevraagd naar een lekkere Pindakaas en Hummus. Daar kwamen verschillende reacties op, waarvoor mijn dank. De Pindakaas heb ik intussen mijn keuze wel gemaakt. Hummus ga ik kijken als ik daar ben. Er was iemand die zei met asperge smaak maar daar hou ik niet van. Ik neem in ieder geval een spicy hummus mee. Dan nog een tweede maar dat zie ik daar wel. 

Het veganisme heeft er wel voor gezorgd dat ik bewust met eten omga nu. En nog belangrijker ik ben het ook leuk gaan vinden. Elke keer eten klaar weten te maken zonder dierenleed geeft een kick. Terwijl het eigenlijk vrij normaal zou moeten zijn. Het begint al bij het ontbijt waar ik elke dag naar uitkijk. Havermout, Banaan, Rozijnen, Tahin, Kaneel, Coconut Melk en mixen maar. Super lekker. Vanmiddag heb ik Broccoli met Maccaroni en Tomaat, Augurk, Ui en vegan shoarma. En nam ik tot voor kort nog Chips neem ik nu een komkommer met Hummus of iets anders gezond. Gisterenavond nog Aubergine met van alles erin genomen. Dat neem ik vanavond weer. Ik had nu met Tomaat, Augurk, Paprika en Ui gedaan, net als met de Broccoli. Maar ik denk dat ik de volgende keer met Hummus doe. En in mijn nieuwe boek is kijken voor andere recepten. En zo blijf ik bezig. Duik ik van de ene hobby na de andere. Ja koken begint een hobby te worden.

Voor nu een fijne maandag en hopelijk zie ik jullie morgen weer!



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen