donderdag 13 april 2017

Vrijdag 14-04-2017

Vrijdag paasweekend. 

Gisteren me rondje gewandeld. Dit heb ik rond 16.30u. gedaan. Het ging echt heel erg goed als het om uithoudingsvermogen gaat. Alleen had ik last van me linkervoet aan de onderkant. En dan vooral bij me dikke teen. Het is echt om gek van te worden. Het 1 gaat ineens helemaal goed is er weer wat anders. Maar zo is het dus elke keer. Okay even niet teveel ontlasten en misschien geneest het dan. 

Gisteren was ik uitgenodigd voor world day for animals in laboratories in Rijswijk. Dus een protestactie. Ja en toen vond ik het genoodzaakt om ten eerste aan te geven dat mij dat niet gaat lukken vanwege me gezondheid. En ten tweede mijn verhaal op Facebook te doen hoe ik dan wel bezig ben voor de dieren. Toen heb ik heel mijn ziel en zaligheid in het bericht gegooid wat heeft geleidt tot 92 likes en iets van 32 reacties. Dat is echt WAANZINNIG!!! Dit heeft me zo goed gedaan en alleen maar meer kracht om zo door te gaan. Uit blijdschap ben ik 's-avonds lid geworden van Bite Back. Is ongeveer hetzelfde als Animal Rights waar ik ook lid van ben. Dan heb je ook nog Gaia maar ik laat het hier even bij. Lid van 2 dierenrechtenorganisaties is prima. Maar wat een warm gevoel heb ik nadat ik mijn verhaal heb gedaan. 

Bij de post die ik kreeg van Animal Rights zat een poster tegen dierproeven. Die hangt intussen voor me raam. Strijd ik niet buiten maar op deze manier toch een soort van. Er lopen niet veel mensen hier langs maar elk mens dat zich hier wat van aantrekt is meegenomen. Want juist die ene persoon kan het ook weer verder vertellen. 

Gisteren een filmpje zitten kijken over hoe het toch kan dat mensen vlees blijven eten. Ook na de verschrikkelijke beelden van Tielt. Daar kwamen allemaal mensen aan het woord die begrijpelijk en redelijk over kwamen, behalve een slager. Het "beroep" waar je duidelijk geen hoog IQ voor nodig hoeft te hebben. Wat was die dom aan het lullen zeg. Zal 1 voorbeeld geven. Er werd gezegd dat een dier vroegtijdig aan zijn/haar leven komt. Daar was de reactie op: "de dieren hebben niet gezegd dat ze het erg vonden." En toen dacht ik: "ja dit zegt alles". Zo ongelofelijk dom denkt iemand die vlees eet. O ja ik vind het lekker. Of het helpt toch niks als ik zou stoppen met vlees eten. Bij die laatste heb ik nog gereageerd door te zeggen dat als iedereen zo zou denken dat er inderdaad weinig zou gebeuren, maar dat de groep die veganistisch is gelukkig groeiende is. Nog niet in het tempo wat ik zou willen maar het gaat de goede kant op. 

Vandaag staat er niks op het programma. Even wat gas terugnemen op het dierenactivisten front. Want ik was daar echt op turbostand mee bezig. Vandaag ga ik er wel mee door maar ik probeer het iets rustiger aan te doen. Er zijn zoveel reacties dat ik het soms niet kan bijhouden. Wat wel positief is want als er weinig reacties zouden zijn zou ik me afvragen waar ik het voor zou doen. O ja boek nog steeds niet binnen. Hopen op vandaag en anders even melden. Dan wordt het op zijn vroegst dinsdag. Want maandag is 2de paasdag. Ik wacht nog even af. 

Voor nu een fijne vrijdag en hopelijk zie ik jullie morgen weer!





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen