dinsdag 4 april 2017

Woensdag 05-04-2017

We zitten halverwege de WERKWEEK. Ik zie nogal is voorbij komen dat we de week doormidden zagen. Nou niet mijn week. Die wordt morgen pas door midden gezaagd. Dus leuk dat zagen als je werkt, maar niet voor mij. 

Gisteren met me camera naar buiten geweest. En het was geslaagd. Er zaten best wel leuke foto's tussen. Vooral met behulp van het croppen met de camera. Dus foto maken en dan later nog dichterbij halen van een bepaald onderwerp. Ik was naar het water gelopen en op de rotsen gaan zitten. Toen ik van de 1 naar de andere rotsblok wou gaan pakte ik per ongeluk een brandnetel. Gevoelig maar zonder echt grote gevolgen. Ja ik heb het zowat heel de dag gevoeld, maar op zich is het ook weer redelijk snel weggegaan.

Ik was een beetje bang omdat ik niet echt mobiel ben, dat er telkens dezelfde foto's voorbij zullen komen. Maar dat valt op zich ook wel mee. De natuur begint in bloei te komen. Dus meerdere onderwerpen dan om te fotograferen. 

Kom ik terug op het niet mobiel zijn. Ik heb gisteren heel de avond NPO3 gekeken. Daar was ook: "je zal het maar hebben". Daar was een vrouw die bijzonder slecht kan zien en met een stok moet lopen. Deze vrouw doet nog werkelijk alles. Geeft zelfs workshops dansen aan blinden en slechtziende. Ze ontwerp zelf kleding en staat op de markt met spulletjes. Daarnaast zat ze alles zo opgewekt te vertellen dat het aanstekelijk begint te werken. Ik ga niet gelijk van alles doen, dat kan niet door de MS, maar ik ga nu wel bepaalde dingen doorzetten. Dat hoop ik op korte termijn te gaan doen. Om mezelf geen druk op te leggen zeg ik nog niet wat en wanneer. Eigenlijk zeg ik dus niks hahaha. Nou ja dat iets staat te gebeuren op korte termijn. 

Vandaag gaat er in ieder geval nog niks gebeuren. Ja de hulp komt en ik moet tandpasta en brood kopen. Parandontax wil ik kopen. Is diervriendelijke goede tandpasta. Is een zoutige rotsmaak maar dat gaat op een gegeven moment wel wennen. Ik had gisteren een vrij confronterend stukkie op Facebook gezet. Zou goed zijn voor de vleesetende medemens om dat te lezen. Gaat over de persoon die de undercover actie had gedaan in Tielt. Hij doet zijn verhaal en je nekharen gaan er van overeind staan. Elk weldenkend mens stopt alla minuut met het eten van dierlijke producten na het lezen van dat stukkie. Tenminste als je enigszins gevoel in je donder hebt. Wij zijn altijd zo bezig dat WIJ het recht hebben op een GOED LEVEN. De dieren hebben net zo goed het recht op een goed leven. Alleen zorgen de mensen ervoor dat dieren een gruwelijk en kort leven hebben door ze te vermoorden. Het vroegtijdig beëindigen van een dierenleven is net zo goed een moord. Als dit maar vaak genoeg tegen mij zou zijn gezegd, had ik zeker weten veel eerder veganist geweest. Als ik me meer in dingen verdiept had, was ik een stuk wijzer geweest. 

Misschien rot om hier telkens mee geconfronteerd te worden, maar niet zo rot als dat de dieren het hebben. Het feit dat mensen duidelijk moet worden gemaakt dat dierlijke producten eten niet meer kan is al schokkend. Want we leven toch in een beschaafde samenleving. Wij kennen onze normen en waarden toch. Nou totaal niet dus. Ik vind het ronduit eng dat er grote groepen mensen rondlopen die weten wat er gaande is maar ondanks dat gewoon doorgaan met dierlijke producten te eten en drinken. Omdat het zo lekker is. Ja me buurvrouw kan ook lekker vlees aan haar lichaam hebben zitten. Maar dat is nog geen reden om haar op te eten. Omdat het gek is. Ja en die kant moeten we ook met de dieren op gaan. Dat het gek is om een dier te misbruiken voor consumptie. Leven en laten leven. En niet als ik het maar goed heb maak mij het dan uit wat er met die dieren gebeurd. Want zo egoïstisch zijn het grootste gedeelte van de medemens. Dus open je ogen is een keer en zet die stap naar plantaardig eten. 

Voor nu een fijne woensdag en hopelijk zie ik jullie morgen weer!



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen