dinsdag 18 april 2017

Woensdag 19-04-2017

Dinsdag was een rustige dag. Ik ben een rondje gaan wandelen en heb wat foto's gemaakt met me oude nieuwe camera. Op zich niet eens zo slecht. Ik moet er geen wonderen van verwachten, maar het zijn toch redelijke foto's geworden. Dus blij mee. Ik moet trouwens voor die camera AA batterijen hebben. Dus ik naar Kruidvat. Hebben ze Duracel en Kruidvat batterijen. Die Duracel zijn er maar een paar voor 6,95, en die van Kruidvat zijn er een stuk of 20 voor 4,95 terwijl ze normaal 9,95 kosten. Dus ik die van Kruidvat genomen. Via Youtube had ik al gezien dat de Canon Powershot SX130IS snel door zijn batterijen heen gaat. Maar snel dan denk ik aan een aantal uren fotograferen. Nee hoor na een klein half uurtje fotograferen waren de batterijen al op. Dat worden dus geen Kruidvat batterijen meer. Zijn jullie gelijk gewaarschuwd, goedkoop is soms duurkoop. 

Verder had ik een blog aangemaakt over Veganisme. De aanleiding was nou is niet dierenleed maar dat er verkeerd wordt gekeken naar bepaalde voeding. Dan leggen mensen uit via YouTube waarom die etenswaren niet kloppen en dan wordt dat afgedaan met kolder. Ja of je hebt dan alleen de titel gezien of je begrijpt de vlog niet. Want in dit filmpje wordt Rosanne Hertzberger, die bij Pauw nog reclame had zitten maken over kant en klaar maaltijden, om haar oren geslagen met feiten. Feiten die aantonen dat de maaltijden niet zo gezond zijn als dat zij zegt. En als er dan is een gezonde maaltijd tussen zit, zitten er te weinig hoeveelheid groenten in wat je nodig hebt per dag. Mensen eten ook niet elke dag kant en klaar maaltijden omdat dat gewoonweg niet gezond zou zijn. Ja je kan er af en toe is 1 nemen daar zal je niet dood van gaan, maar gezond is het. En daar gaat het om. 

Waarom ik dan gelijk een blog begin is dat zij het plantaardig eten nogal aanvalt, en dus het veganisme en mij. Dat vindt ze maar niks. Terwijl juist plantaardig eten mega gezond is voor de mens. Het zou een heleboel ziektes en dus kosten in de gezondheidszorg besparen. En natuurlijk zijn er dan nog genoeg ziektes die je niet met eten kan tegenhouden. Maar die je er wel mee kan stoppen is zeker is het wel waard om gezond te eten. Ik snap trouwens heel de discussie niet. Het is gewoon aangetoond dat plantaardig eten flink gezond is. Waarom daar nog tegenin gaan dan? Net als dat het een feit is dat voor een stuk vlees je opdracht geeft tot het doden van een dier. Want hoe komt die anders op je bord!! Echt heel veel mensen spelen Struisvogel ipv deze feiten te accepteren. Ja of er wordt gezegd jij hebt jou mening en ik de mijne. Ja wat is jou mening dan? Prima dat er dieren dood gaan voor eten en prima dat ik af en toe niet gezond eet. Het zou me niks uit maken als het niet ten kostte van andere zou gaan. Doden dieren is duidelijk. Maar ongezond eten kost de gezondheidszorg op jaarbasis behoorlijk wat geld. En dat is geld die jij en ik moeten betalen omdat er anders een tekort zou ontstaan. Dus daar heb je de mensen dan weer mee. We klagen wel over het eigen risico maar blijven vervolgens ongezond eten. Ik blijf het vreemd vinden.

De tv heeft voor een 2de dag achter elkaar niet aan gestaan. Het is nog wennen maar de avond ging gisterenavond toch redelijk snel voorbij. De tv is verkocht en wordt als het goed is zaterdag opgehaald. De camera verloopt wat stroever, maar dat komt ook wel goed. Ik kan nog Netflix via de laptop kijken. Dus leuke series kan ik altijd nog volgen. Dan heb ik ook geen last van die reclames. Ik zit niet te wachten op McDonaclds of KFC of supermarkten die standaard vlees bij hun reclames laten zien. Ik ga die dingen mijden voor me eigen gezondheid. Ik gooi het roer om en ben daar superblij mee. 

Deze blog zat een reactie in naar aanleiding van een tweet. Maar het was zeker niet om deze persoon aan te vallen, meer omdat deze reactie nogal is vaak voorkomt. Het is onzin, het is kolder, het gaat nergens over. Allemaal reacties terwijl mensen zich nergens in verdiept hebben. Is niet erg maar kijkt dan alsnog. Ja en dat schijnt nogal is een probleem te zijn als mensen weten wat de waarheid werkelijk is. Want dan zouden ze overstag moeten gaan en dat is iets wat ze niet doen. 

Voor nu een fijne woensdag en hopelijk zie ik jullie morgen weer!



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen