zaterdag 15 april 2017

Zondag 16-04-2017

Ja ja wat een spanning wat een spanning. Feyenoord - Utrecht vandaag. Ja klinkt als een cliché maar elke wedstrijd is nu een finale. Het zijn er nog maar 4. Zo dichtbij hebben ze er in geen jaren gezeten. 4 x Winnen en ze zijn kampioen. Mja richting die eindstreep wordt het steeds lastiger. We gaan het zien. 

Gisteren alleen even naar Kruidvat geweest. Ik heb bijna geen paracetamol meer dus moest ik aanvullen. Verder kauwgom meegenomen en wou ik vegan drop of iets van snoep. En alles van vegan eten vind ik makkelijk, maar als het over snoep gaat is het een probleem. Nou zijn er wel lijstjes op internet maar die zijn meer voor de Jumbo en vooral voor AH. Ik heb het gevoel dat Albert Heijn toch wel het meeste voor veganisten doet. Dus misschien de volgende keer is boodschappen gaan doen daar.

Ik zou vandaag nog iets met de post krijgen van Animal Rights. Ik had een extra donatie gedaan en ik zou dan een kleinigheidje krijgen. Bij een kleinigheidje moet je niet gelijk aan dingen van een paar euro gaan zitten denken, anders heeft die donatie geen zin gehad. Dus gisteren kwam er een leuk kaartje met varkens erop en rechts onderin stond Animal Rights. Nou is het iets simpels maar ik werd er toch door geraakt. Waarschijnlijk omdat ik daar op die foto een vrolijk en schattig varkentje op de voorgrond zag en dat ik weet wat voor afschuwelijke dingen ze meemaken in hun korte leven. Terwijl ze juist een heel mooi leven zouden kunnen hebben, waar niet veel voor nodig is. Nou ja niet veel, de mens moet normaal gaan doen. Goh was dat de oproep van Rutte niet tijdens zijn campagne. Maar dat gaat niet gebeuren. 

Gisteren aangegeven waarom ik geen fijn Pasen gewenst wil hebben. En het is ongelofelijk maar sommige mensen moesten een discussie daar nog over hebben. Het is bekend dat tijdens de christelijke "feestdagen" er beduidend meer vlees wordt gegeten. En ja hoor er zijn er bij die dat niet geloven. Goed dan google ik even om het bewijs erbij te halen. En toevallig was er een artikel die pas geleden was geschreven. En dat was nog schokkender want daarin stond dat Pasen de kant van Kerst op gaat. En we weten wat voor ASO tijd Kerst is. Dan komt het gruwelijke in de mens naar boven. Vrede op aarde voor iedereen. Ja lul niet zo dom want dat slaat nergens op. Het is vrede op aarde voor mezelf en sommige medemensen en de rest bekijkt het maar. Geldt niet voor alle mensen maar de groep die er wel zo over denkt is ontzaglijk groot. En dat is zorgwekkend. Want juist andere iets niet gunnen zorgt voor de grootste ruzies op kleine en grote schaal. 

Er stond een "leuk" filmpje op Youtube. Dat was een slager en die maakte zijn varkensvlees wel heel erg vers. De mensen zagen dat er schattig biggetjes in een apparaat werden gedaan en ze kwamen er als vlees uit. Hoe die man dat kon doen, en nee ze wilde dat niet. Uhm ja mensen hoe denk je dat die dieren anders op jullie bord terecht komen? Ik kan niks anders verzinnen dan dat de dieren dood moeten. Mja dan zit er een rare kronkel in de mens hun hoofd. Ze kunnen de link niet leggen tussen een stuk vlees en een dier. En dat is het grote probleem wat er is. Een goed filmpje want het laat zien dat als de mensen alleen op deze manier aan hun vlees kunnen komen, dat er een stuk minder vleeseters zouden zijn. 

O ja als afsluiting nog goed nieuws. Dalende vleesverkopen doen slagerijen sluiten in België. Dat is reden voor een klein feestje, nu in Nederland nog. 

Voor nu een fijne zondag en hopelijk zie ik jullie morgen weer! 





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen